Hürkuş C Hafif Taaruz/Silahlı Keşif Uçağı




HÜRKUŞ, Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı olarak TAI tarafından uluslararası EASA ile CS-23 gereksinimlerine göre sertifikalandırılan temel yapılandırmalara sahip sivil ve askeri havacılık için geliştirilen milli pervaneli 2 pilotlu eğitim uçağıdır. 2013 yılında ilk uçuşunu gerçekleştiren HÜRKUŞ-A modelinin yanında entegre aviyonikler HUD, MFD, INS/GPS ve Görev Bilgisayarı gibi ekstra donanım ve özelliklere sahip Yeni nesil eğitim uçağı olan HÜRKUŞ-B modelide geliştirilmektedir. 





Dünyada Askeri operasyonlarda düşük maaliyetli ve etkin silahların kullanımı son yıllarda çok büyük önem kazanmıştır. Bu açıdan bazı askeri operasyonlar için pervaneli hafif taaruz uçaklarına yönelim mevcuttur. En son ABD Irak'ta işide karşı bu uçakları kullanmıştır. Bu açıdan eğitim uçağı olan HÜRKUŞ geliştirilerek pilot eğitim ihtiyacının yanında; hafif taarruz ve silahlı kesif görevlerinin düşük maliyet ve yüksek hassasiyetle yapılabilmesi için HURKUŞ C modeli tasarlanmıştır. Termal görüntüleme sistemine sahip  HÜRKUŞ-C 1500 kg'a kadar harici yük taşıyabilmektedir. Test uçuşları başarıyla tamamnlanan HÜRKUŞ-C 'nin 2018 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine girmesi beklenmektedir.

HÜRKUŞ-A










































HÜRKUŞ-B



































HÜRKUŞ-C