Adındanda anlaşılacağı üzere KERS Sistemi kinetik enerji geri kazanım sistemidir. Frenleme esnasında aracın sahip olduğu kinetik enerji sürtünme kuvvetinin işi ısıya dönüştürmesiyle aracın hızı düşürülür. Burada ısı atıl enerji olarak kalır. Son yıllarda araç sayısındaki artışla fosil yakıtlara olan bağımlılığın artması , Uluslar arası çevre antlaşmaları gibi faktörlerden dolayı ,Araçlarda yakıt verimi önem kazanmıştır. Ayrıca Formula 1 gibi milisaniyelerin bile önemli olduğu yarışlarda her zaman verim ve strateji ön plandadır. Örneğin Mazda aracı 1 kg hafifletmek için 1000 adet civatanın herbirini 1 gram hafifleterek yeniden tasarlamıştır. Dolayısıyla araçlarda frenleme esnasında kaybolan enerjiyi uygun biçimde kullanmak için KERS sistemi geliştirmiştir. Kers sistemi frenleme işleminin kısmen mekanik bir dinamoyla yapılarak burdaki ısıya dönüşerek kaybolan enerji miktarını elektrik enerjisine ya da farklı bir yapıda (kasnak,dönel tambur,çark,yay gibi..) enerjiye dönüştürerek daha sonra kullanmak üzere depolar. İhtiyaç halinde tekrar araç tahrik mekanizmasına aktararak ivmelenme için kullanılır. Özellikle şehir içi trafikte araçların sürekli dur kalk yapmalarından dolayı yakıt sarfiyatı artmaktadır. Burada önemli bir miktarda kers sistemi yakıt sarfiyatını azaltabilir.